شیائومی، سازنده چینی تلفن های هوشمند و دیگر اکسسوری های الکترونیکی، در 12 ماه اخیر به مرجعی از تکنولوژی در اسپانیا تبدیل شده است. این شرکت که روز پیش رویدادی را در مادرید به منظور گرامیداشت نخستین سالگرد ورود خود به اسپانیا و اروپای غربی برگزار نمود طی یک سال بیش از یک میلیون تلفن هوشمند را در اختیار کاربران اسپانیایی قرار داده است.
با توجه به داده های کانالیس، شیائومی سومین فصل سال 2018 را با سهم بازاری برابر با 14.5 درصد به پایان رساند که در مقایسه با دومین فصل سال که 14.1 درصد از این تجارت را در اختیار داشت پیشرفتی جزئی نشان می دهد.
شیائومی علاوه بر اهداف رسمی فروش خود چه به صورت آفلاین و چه به صورت آنلاین، در مجموع 15 فروشگاه مجاز و 8 فروشگاه خصوصی را در اسپانیا افتتاح نموده است. این امر به شرکت امکان داده است تا به 14 استان اسپانیا دسترسی یافته و 135 شغل غیرمستقیم را ایجاد نماید.
مدیر بازاریابی در اروپا نیز تایید نمود که با توجه به آمار به روز شده تا 26 اکتبر 2018 یعنی دو ماه مانده تا پایان سال، شیائومی به 100 میلیون واحد فروش در سال جاری دست یافته و این، شیائومی را به چهارمین تولید کننده جهانی تلفن هوشمند تبدیل می کند.
وضعیت در اسپانیا از حالا پیچیده می شود. شرکت چینی نه تنها باید با رقبای فعلی خود (سامسونگ، هوآوی، اپل، سونی، ال جی و ….) وارد رقابت شود بلکه باید عرضه تجاری خود را پیش از ورود دیگر رقبای آسیایی نوظهور خود در بازار اسپانیا از جمله OPPO و OnePlus که هر دو آنها نیز نوآوری فروانی با قیمت های مناسب ارائه می دهند مورد محاسبه قرار دهد.